Mijn eerste weken als fulltime B&B eigenaar zitten er op. En wat is dit gaaf!!!
Het was de eerste weken zo druk dat ik het bijna niet voor kon lopen. De B&B zat zo goed als vol en ook de bakfiets was veel op pad. 20 duizend stappen op en rond het erf waren niets.
Naast dat het veel was moet je er ook een beetje routine in krijgen. 5 keer per dag naar de supermarkt is misschien niet zo handig. Maar soms was het ook niet te voorzien. Gasten die laat in de avond nog langs kwamen om te vragen of er nog een kamer vrij was. Mensen die belde of ze de dag er na de bakfiets konden huren. En als je dan zo veel als mogelijk verse producten mee wilt geven dan is een extra ritje naar de supermarkt ook nodig.
Had ik gedacht om meer tijd te krijgen voor onderhoud van huis en tuin dan was dat de eerste weken zeker niet het geval.
We staan met onze B&B op bedenbreakfast.nl en booking.com. Agenda’s van beide kun je koppelen en zo staat ook de beschikbaarheid op onze eigen website altijd goed. Echter kreeg ik ineens van Airbnb een reservering. Had er geen idee van dat we daar ook nog op stonden. Gelukkig paste het allemaal net en hebben we niemand hoeven teleurstellen. Nu is het zaak om de agenda op Airbnb steeds goed bij te houden zodat het niet mis gaat.
Zo vergat ik ook privé afspraken omdat ik geen agenda had. Ik deed alles vanuit mijn werkagenda. Maar ook dat is nu geregeld en zelfs digitaal.
Ik hoor van gasten die komen logeren dat ze mijn blog op de website hebben gelezen, dat is leuk om te horen en stimuleert mij om er af toe weer een nieuw verhaal aan toe te voegen.
En na de eerste gasten komen ook de eerste beoordelingen binnen. Altijd spannend als dit bericht in de mail verschijnt en je gaat daarna kijken. Maar het zijn zulke positieve beoordelingen met hoge cijfers. Ook bij het vertrek geven gasten mooie complimenten over mijn taak als gastvrouw, het ontbijt, de omgeving en onze B&B. Daar wordt je soms gewoon stil van.